2013年9月21日土曜日

ネットワークゲーム

やっとコンピューターネットワークのプレゼンがおわた。そして、来週のテストを最後に今期も終わり。
今日は自分のつくったネットゲームの発表。
とりあえず、アワードはいただいたと思う。
ちなみにアワードをげっとすると、特別に最終グレードに40ポイントプラス、ワンステップアップ。(例 B->A)。
サーバーを作り、クライアントがIPとポートを入力して接続。サーバーはハエの位置情報を逐一接続クライアントに送信。クライアント達はミサイルをハエにむかってうち。撃ち落とせば100点ゲット。その情報はサーバーに送信されシンクロそしてブロードキャストしてクライアントで共有される。最終的に点数の多い方の勝ち。



 Openglをレンダリングで使用した。つかったのはJAVA。今回は2Dの使用だったけど、次回は是非3Dに挑戦したい :D

見事に筆記を挽回できた。実は過去の(特に第一回目のテスト)筆記でしくじりましてね。合格点ぎりぎりだったんす。てれりこ。



what i developed is a shooting game,where two user were allowed to join.
the basic concept of this game is to do shooting off towards each of enemies flying around on canvas , to get points.
each time when the bullet hits the enemy, the point from its shooter side counts up by 100. and at the end of the game, the one with higher points will win as a consequence.

the player's fighter is following the cursor, the speed and velocity of which are dependent on how much distance there is between cursor and the fighter.
the launch of the bullet is triggered by left clicking. the data of which is transmitted to the server to synchronize the state of each clients as soon as possible.

finally I utilized a third party library called opengl to render the graphics.

although thats built for mainly 3 d graphics purpose, i only made use of 2 d aspect out of it.




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